Sikkerhed

Sikkerheden prioriteres højt i klubben. Vi opfordrer alle medlemmer til at øve og vedligeholde både makker- og selvredning. I løbet af vinteren har vi adgang til svømmehal hvor både rul og redninger læres og repeteres.

Udover at kunne redde sig selv og sin makker er det vigtigt at have viden om hensigtsmæssig robeklædning, udstyr og vind og vejr. Vores dygtige instuktører holder med jævne mellemrum temaaftener med forskelligt fokus.

Læs mere om klubbens sikkerhedsregler her

Kuldekursus

Klubben har haft besøg af læge Christian Lund Hansen som afholdte et 6 timers kuldekursus.

Kurset bestod af både teori og praktiske øvelser i det kolde vand.

Et lille tip: skulle du falde i vandet, lig så vandret som muligt i tørdragten og blæs evt. luft ind for at give mere isolering.

Søsportens Sikkerhedsråd

Der er god og nyttig viden på deres hjemmeside samt i deres nedenstående publikationer:

Sikkerhed i kano og kajak

Lov og ret på vandet

Vejr og bølger

Rednings- og svømmeveste

Kulde og beklædning til søs

Sikkerhedsinstruks:

Klubbens sikkerhedsinstruks